loading...
اهل سنت وجماعت دهگلان
12345 بازدید : 40 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (1)

 

حضرت فاطمه بعد از وفات پیامبر در میان شفافیت تاریخ

بعد از وفات پیامبر (صلی الله علیه و سلم) مهاجرین و انصار با حضرت ابوبکر بیعت نمودند. حضرت علی در این باره می فرمایند: حضرت ابوبکر شایسته ترین شخص برای خلافت می باشد ما شرف و خیر او را خوب می شناسیم او صاحب غار می باشد (السیرة النبویه لابن کثیر4491)پیامبر جانشین خود را تعین نفرمودند امّا قرائن وفرمایشات ایشان دلالت بر خلافت حضرت ابوبکر داشت. و این بود که اصحاب او را برگزیدند و هیچکدام از آنها با زور و جنگ و دعوا به بیعت وادار نشدند چون رتبه و مقام حضرت ابوبکر برای آنها معلوم بود

وقتی ایشان به عنوان خلیفه برگذیده شدند زنان پیامبر می خواستند که حضرت عثمان را نزد حضرت ابوبکر بفرستند تا میراث پیامبر را به آنها بدهد اما حضرت عایشه حدیث پیامبر را برای آنها خواند که فرموده است (لا نورث ما ترکنا صدقة)صحیح البخاری 6349از ما ارثی برده نمی شود آنچه که از ما به جای می ماند صدقة است،وآنها را از این کار منع کرد .اما حضرت فاطمه وحضرت عباس عموی پیامبر که انها هم از وارثان پیامبر بودند به پیش حضرت ابوبکر رفتند و از او خواستند سهم آنها را از غنایم خیبر واز زمین فدک که متعلق به پیامبر بودند را به آنها بدهد ،حضرت ابوبکر نیز فرمودند من از پیامبر شنیده ام که می فرمودند :از ما ارثی برده نمی شود انچه که از ما به جای می ماند صدقة است حضرت ابوبکر فرمودند :اهل بیت پیامبر باید از بیت المال استفاده کنند.حضرت فاطمه دیگر از میراث پیامبر حرفی نزدند چون برای او از دست دادن پدرش بزرگترین مصیبت بود.ایشان بیشتر از تمامی اصحاب درحزن وناراحتی قرار گرفت که تا وفات فرمودند خنده ای بر لبان او دیده نشد ، مدت زیادی طول نکشید که ایشان مریض شدندوهمین مریضی شدت گرفت و سبب مرگ او شد.وقتی حضرت فاطمه مریض شدند حضرت ابوبکر به پیش او رفتند واستئذان فرمودند،حضرت علی به حضرت فاطمه خبر دادند حضرت فاطمه رخصت فرمودند حضرت ابوبکر داخل شدند ومی خواستند که حضرت فاطمه را از خود راضی کند ،فرمودند این خانه ،این دار ،واین اهل وعشیرة را ترک نخواهم کرد تا خدا ورسولش و شما اهل بیت را از خود راضی نگردانم ،

و حضرت فاطمه از او راضی شدند(السنن الکبری للبیهقی 6301)(سیراعلام النبلا2121) ابن میثم البحرانی یکی از عالمان شیعه می گوید (رضت فاطمة عن ابی بکرالصدیق...)شرح نهج البلاغه لابن میثم البحرانی (5107)  .حضرت فاطمه شش ماه  بعد از وفات پیامبر این دار فانی را وداع فرمودند . 

 وبنابر وصیت خود ایشان همسر حضرت ابوبکر و حضرت علی غسل وکفن کردن او را انجام دادند و او را در قبرستان بقیع دفن کردند و ایشان اولین کسی بود که بعد از پیامبروفات فرمودند (سنن البیهقی الکبری 6721)(الاستیعاب 41898)

لازم به ذکر است که حضرت علی بعد از وفات حضرت فاطمه برای بار دوم با حضرت ابوبکر بیعت کردند (فتح الباری لابن الحجر7566)

شهادت حضرت فاطمه افسانه ای توهین آمیز

 تمامی کتب شیعیان می گویند:اصحاب سخنان رسول اکرم را در غدیر غم نادیده گرفتند چون پیامبر در آن روز فرمودند (من کنت مولی فهذا علی مولی )و حضرت ابوبکر را به جانشینی برگزیدند ، و حضرت علی با هفت تن از اصحاب با او بیعت نکردند . بعد از این که اصحاب با حضرت ابوبکر بیعت کردند حضرت عمر با جمعی از اصحاب به خانه ی حضرت علی رفتند تا به زور او و یارانش را وادار به بیعت کردن کنند، اما حضرت علی قبول نکرد و حضرت عمر خانه را به آتش کشانید و با زور حضرت علی را به مسجد برد و به حضرت فاطمه صدمه رسانید 

که موجب سقط جنین او شد.

حالا ما می گویم :علی شیر خدا،آن فاتح خیبر چرا از خود واز همسرش دفاع نکرد و نجنگید؟ آیا در میان اصحاب پیامبر کسی برای آنه دلش نسوخت و به آنه کمک نکرد در حالی که خداوند می فرمایند {رحماء بینهم}اصحاب پیامبر با یکدیگرمهربانند ؟

آیا قبیله ی بنی هاشم بزرگترین قبیله ی قریش کجا بودند ؟آیا پیامبر در طول 23سال فقط هفت صحابه ی معتبر داشت ؟{سبحانک هذا بهتان عظیم}به خدا سوگند این گفته ها توهین به اهل بیت واصحاب و خود پیامبر محسوب می شود این یک خیانت بزرگ در حق تاریخ است که هر صاحب عقلی به خوبی آن را درک می کند .

حضرت عمر (رض) یکی از ده نفری بودند که پیامبر به ایشان مژده ی بهشت دادند ایشان داماد حضرت علی و حضرت فاطمه بودند او دختر آنها یعنی ام کلثوم را به عهد خود در آورد و صاحب دو بچه به نام های (زید و رقیّه)شدند حضرت عمر این کار را به خاطر نسب پیامبر انجام داد که پیامبرمی فرمایند همه ی انساب منقطع خواهد شد الّا نسب من که خواهد ماند .(البیدایة والنیهایة5330)و مجلسی عالمی شیعه در کتاب مرآة العقول (245)ازدواج آنها را نقل می کند .

حضرت عمرفاروق ،خطاب به حضرت فاطمه فرمودند {یا بنت رسول الله ما احد من الخلق احبّ الینا من ابیک و ما احد من الخلق بعد ابیک احبّ الینا منک}(مصنف ابن ابی شیبه14567)پیامبر را از همه کس بیشتر دوست دارم و بعد از پیامبر شما را از همه کس بیشتر دوست دارم .

و همچنین اهل بیت پیامبر از محبت حضرت عمر اسم اولاد خود را عمر می نهادند از جمله مشهورترین آنها عمرالاشرف بن علی ،عمرالاصغربن علی ،عمر بن حسن

بن علی ،عمر بن حسین ، عمر بن موسی الکاظم و خیلی دیگر از مردان اهل بیت که اسم آنها عمر بوده است من کتب شیعه(الجریدة فی اصول انساب العلویین1207).

حضرت علی نیز نه تنها با خلافت هیچ یک از خلفاء مشکل نداشت بلکه پابه پای اصحاب در تمامی جهاد و فتوحات اسلامی شرکت داشتند .

ما مسلمین هریک از اصحاب را در جای خود دوست داریم و در حق هیچ یک از آنها غلو به کار نمی بریم و به آنه توهین نمی کنیم آنان با پیامبر برای اسلام کوشیده اند خداوند در قرآن به جرقه ی سمّ اسب آنها سوگند یاد می کند ، آنها را به بهترین امت ها برای ما معرفی می کند. پیامبر نیز می فر مایند (خیر القرونی قرنی ثمّ الذین یلونهم ثمّ الذین یلونهم )ضمانت سه قرن بعد از خود را می فرمایند ،پس کم شمردن اصحاب کم شمردن پیامبر محسوب می شود .

عالمان سلف وخلف ما وقایع تاریخ را با اسناد صحیح وبدون هیچ خیانتی برای ما نگهداری کرده و به ما رسانده اند تا ما فریب هرکس که به نام دین شعار سر می دهد را نخوریم .

 

ــــ شما هم در این امر مهم با تکثیرو توزیع این مطالب ما را یاری فرماید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آپلود عکس" alt="بی گناهی یزید بن معاویه در شهادت حضرت حسین رضی الله عنه" title="بی گناهی یزید بن معاویه در شهادت حضرت حسین رضی الله عنه" width="60" height="60" class="img_posts" align="middle">بی گناهی یزید بن معاویه در شهادت حضرت حسین رضی الله عنه
    سه شنبه 28 مهر 1394
    آپلود عکس" alt="زرتشت_پیامبر دروغین ایران باستان" title="زرتشت_پیامبر دروغین ایران باستان" width="60" height="60" class="img_posts" align="middle">زرتشت_پیامبر دروغین ایران باستان
    پنجشنبه 16 مهر 1394
    آپلود عکس" alt="جاهلیت نو ظهور پشت نقاب پیشرفت؟!" title="جاهلیت نو ظهور پشت نقاب پیشرفت؟!" width="60" height="60" class="img_posts" align="middle">جاهلیت نو ظهور پشت نقاب پیشرفت؟!
    شنبه 17 مرداد 1394
    "" alt="دوستان حتما این کتاب را تهیه کنید..." title="دوستان حتما این کتاب را تهیه کنید..." width="60" height="60" class="img_posts" align="middle">دوستان حتما این کتاب را تهیه کنید...
    پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394
    نظرسنجی
    وبلاگ تا چه اندازه میتوانددر حال و اینده رضایت شما را جلب کند
    ندای وبلاگ

    ما با افتخار اعلام میکنیم

    که مدیران ونویسندگان این

    وبلاگ همیشه و با جان و دل

    وفادار و پایبند به تمام اصول و قوانین

    مذاهب اربعه و خصوصا مذهب والای شافعی

    میباشد.

    لذادست یاری به سوی تمام هم

    اندیشان دراز میکنیم تا در هر مطلب و

    مشکلی ما را از راهنمایی خودشان محروم

    نفرمایند.

    خواهشمندیم ما را فقط در دایره ی مذهب حضرت

    شافعی رضی الله عنه راهنمایی یا رفع اشکال نمایید.

    حتما بخوانید

    یک شخصی گفت:الله اکبر

    بعد گفت:لااله الاالله محمدرسول الله

    بعد گفت:سبحان الله وبحمده سبحان الله العظیم

    بعد گفت:لااله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین

    این شخص70000نیکی را بدست آورد.

    این شخص خود شما هستید.

    مبارکتان باد.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 325
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 167
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 191
  • بازدید ماه : 310
  • بازدید سال : 533
  • بازدید کلی : 41,504
  • کدهای اختصاصی

    سنت

    سنت یعنی تبدیل عادت

    به عبادت

    آن هم فقط با داشتن

    قصد آن سنت

    مثلا:همه انگشتر دارند

    اما به قصد تبعیت

    از عمل پیامبر همان عادت شما

    تبدیل 

    به عبادت میشود.

    به همین سادگی.

    دومین سالگرد وبلاگ اهل سنت وجماعت دهگلان

    دو سال از ایجاد وبلاگ اهل سنت و جماعت دهگلان میگذرد.

    از تمامی دوستان خواهشمندیم که با نظرات خود ما را در راه پیشرفت بیشتر یاری کنند.