loading...
اهل سنت وجماعت دهگلان
12345 بازدید : 73 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

علت حرام بودن مقاربت از مقعد در شرع و مسائل پزشکي

مي خواستم بفهمم که موقعي همبستري با همسر اگر از پشت دخول صورت گيرد حرام است؟ اگر حرام است چرا؟

الحمدلله،

مقاربت با همسر از جانب مقعد بدليل نهي شرع حرام است؛

دليل حرام بودن همخوابي با زن از راه عقب حديثي است که بخاري و مسلم از جابر بن عبدالله رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ روايت کرده اند که گفت: يهود مي گفتند: اگر کسي از پشت با زنش در راه جلو آميزش کند؛ فرزندش چپ چشم  و دوبين (لوچ) خواهدشد.

 مي گويد آنگاه اين آيه نازل شد:« نِسَاؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ فَأْتُوا حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ » (بقره: 223).

« زنان شما محل بذر افشاني شما هستند، پس هر گونه که مي خواهيد به آن محل در آييد».( بخاري (4528) و مسلم (1435).

 

 ودر روايت مسلم اضافه شده: « اگر مي خواهد زن را بر چهره اش بخواباند يا نخواباند؛ اما فقط از يک راه (راه جلو) آميزش کند».

 پس الله تعالي گفته ي يهوديان را که مي گفتند( اگر مردي با زنش در راه جلو از پشت آميزش کند، فرزندش چپ چشم و دوبين(لوچ) خواهد بود.) تکذيب کرد.در آيه توضيح داد که شوهر به هر صورتي مي تواند با زنش آميزش نمايد؛ به شرطي که در راه جلو باشد. الله تعالي زنان را محل بذرافشاني ناميده است که از آنها فرزند به دنيا مي آيد. و از آميزش در راه عقب (لواطت) فرزند به دنيا نمي آيد.

 اين که در شأن نزول آيه آمده است که يهوديان مي گفتند فرزند چپ چشم مي شود، معلوم است که آميزش از راه عقب با زن اصلاً موجب تولد فرزند نمي شود.

ترمذي و احمد از ام سلمه "رضي الله عنها" و او از پيامبرصَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ  روايت مي کند که ايشان در مورد اين آيه« نِسَاؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ فَأْتُوا حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ » فرموديعني از راه(جلو) با زن آميزش کنيد. (احمد (6/318،310،305).

 همچنين احاديث زيادي در ممنوعيت آميزش بازن از راه عقب آمده است. از آن جمله حديثي است که احمد و ابوداود از ابوهريره رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ روايت مي کنند که گفت: پيامبر صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ فرمود:« مَلعونٌ مَنْ أَتَى امْرَأَةً فِي دُبُرِهَا» (احمد(2/479،444)).  «کسي که از راه پشت با زنش آميزش مي کند ملعون است».

 و در عبارتي ديگر آمده است:« لا ينظرُ الله إلى رجلٍ جامَعَ امرأتَهُ في دُبُرها» (احمد (2/344،272).

 . الله تعالي به مردي که با زنش از راه عقب آميزش کند، نگاه رحمت نمي نمايد

 احمد در حديثي ديگر از علي بن ابيطالب رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ روايت مي کند که پيامبرصَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ فرمود:« لا تأتوا النساء في أعجازهن» أو قال «في أدبارهن» (احمد (1/86) : « از راه پشت با زنان آميزش نکنيد».

از آن جمله حديثي است که احمد و ترمذي از علي بن طلق رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ روايت کرده اند که گفت: از پيامبر   صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ شنيدم که فرمود: «لَا تَأْتُوا النِّسَاءَ فِي أَستاهِهِنَّ، فإِنَّ اللَّهَ لَا يَسْتَحِي مِنْ الْحَقِّ».

« با زنان از راه عقب آميزش نکنيد، چون الله تعالي از بيان حق شرم نمي کند.»( ترمذي (1166،1164)" .وبالله التوفيق و صلي الله علي نبينا محمد و آله و صحبه و سلم. (فتاواي انجمن دائم پژوهشهاي علمي و افتا (19/281-284).

و براي يک شخص مسلمان همين کافيست که خدا و رسولش صلي الله عليه وسلم وي را از چنين عمل زشتي نهي کرده اند، اما اگر از لحاظ پزشکي نيز به اين نوع مقاربت بنظري بياندازيم؛ مقاربت مقعد به تنهائي باعث بالارفتن احتمال عفونت باکتريائي ناحيه مقعد مي شود ,و علت آن هم اين هست که ديواره مقعد به اندازه ديواره واژن ضخيم نيست و توان زيادي براي مقابله با عوامل مزاحم ندارد و آسيب پذيري آن بيشتر است. اگر مخاط مقعد آسيب ببيند به راحتي ترميم پيدا نمي کند و وقتي زخمي در مخاطات اون قسمت ايجاد شود چون مدفوع مملو از باکتري در حول و حوش آن هست به راحتي و خيلي سريع وارد زخم مي شوند و درمان را مشکل مي کنند.وقتي زخمي ايجاد مي شود مسائل بعدي متعاقب آن هم همچون آبسه ايجاد مي شود که آنها هم ريسک ايجاد عفونتهاي مقاربتي و ايدز را زياد مي کنند به همين خاطر هست که مي گويند مقاربت مقعدي حفاظت نشده , خطر آن به مراتب از روش واژني محافظت نشده بيشتر است.

در موارد شديد آن زخم عفوني سطحي ممکن است شديد تر شده و از لايه هاي مقعد گذشته و به لايه هاي مجاور ناحيه مقعد نفوذ کند و ايجاد فيستول دهد.فيستول را بايد حتما و به فوريت درمان کرد براي اينکه عدم درمان آن باعث ورود باکتري هاي انتهاي روده به احشاي مجاور مي شود و مشکلات را بيشتر و بيشتر مي کند.

ضمن آنکه گفته مي شود مقاربت مقعدي باعث بد تر شدن بواسير قبلا ايجاد شده مي شود. نگراني از بارداري در طي مقاربت از مقعد وجود ندارد مگر آنکه به همراه آن مقاربت از واژن هم وجود داشته باشد.

 

زنان رکتوم ماهيچه هاي ظريفي دارند که در صورت آسيب دچار افتادگي و بعد هم عدم توانايي در نگه داشتن مدفوع مي شود و آسيب ديدگي آن زود خوب نميشود

والله اعلم

وصلي الله وسلم علي محمد وعلى آله وأصحابه والتابعين لهم بإحسان إلى يوم الدين

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آپلود عکس" alt="بی گناهی یزید بن معاویه در شهادت حضرت حسین رضی الله عنه" title="بی گناهی یزید بن معاویه در شهادت حضرت حسین رضی الله عنه" width="60" height="60" class="img_posts" align="middle">بی گناهی یزید بن معاویه در شهادت حضرت حسین رضی الله عنه
    سه شنبه 28 مهر 1394
    آپلود عکس" alt="زرتشت_پیامبر دروغین ایران باستان" title="زرتشت_پیامبر دروغین ایران باستان" width="60" height="60" class="img_posts" align="middle">زرتشت_پیامبر دروغین ایران باستان
    پنجشنبه 16 مهر 1394
    آپلود عکس" alt="جاهلیت نو ظهور پشت نقاب پیشرفت؟!" title="جاهلیت نو ظهور پشت نقاب پیشرفت؟!" width="60" height="60" class="img_posts" align="middle">جاهلیت نو ظهور پشت نقاب پیشرفت؟!
    شنبه 17 مرداد 1394
    "" alt="دوستان حتما این کتاب را تهیه کنید..." title="دوستان حتما این کتاب را تهیه کنید..." width="60" height="60" class="img_posts" align="middle">دوستان حتما این کتاب را تهیه کنید...
    پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394
    نظرسنجی
    وبلاگ تا چه اندازه میتوانددر حال و اینده رضایت شما را جلب کند
    ندای وبلاگ

    ما با افتخار اعلام میکنیم

    که مدیران ونویسندگان این

    وبلاگ همیشه و با جان و دل

    وفادار و پایبند به تمام اصول و قوانین

    مذاهب اربعه و خصوصا مذهب والای شافعی

    میباشد.

    لذادست یاری به سوی تمام هم

    اندیشان دراز میکنیم تا در هر مطلب و

    مشکلی ما را از راهنمایی خودشان محروم

    نفرمایند.

    خواهشمندیم ما را فقط در دایره ی مذهب حضرت

    شافعی رضی الله عنه راهنمایی یا رفع اشکال نمایید.

    حتما بخوانید

    یک شخصی گفت:الله اکبر

    بعد گفت:لااله الاالله محمدرسول الله

    بعد گفت:سبحان الله وبحمده سبحان الله العظیم

    بعد گفت:لااله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین

    این شخص70000نیکی را بدست آورد.

    این شخص خود شما هستید.

    مبارکتان باد.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 325
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 161
  • بازدید سال : 384
  • بازدید کلی : 41,355
  • کدهای اختصاصی

    سنت

    سنت یعنی تبدیل عادت

    به عبادت

    آن هم فقط با داشتن

    قصد آن سنت

    مثلا:همه انگشتر دارند

    اما به قصد تبعیت

    از عمل پیامبر همان عادت شما

    تبدیل 

    به عبادت میشود.

    به همین سادگی.

    دومین سالگرد وبلاگ اهل سنت وجماعت دهگلان

    دو سال از ایجاد وبلاگ اهل سنت و جماعت دهگلان میگذرد.

    از تمامی دوستان خواهشمندیم که با نظرات خود ما را در راه پیشرفت بیشتر یاری کنند.