loading...
اهل سنت وجماعت دهگلان
12345 بازدید : 98 چهارشنبه 02 مرداد 1392 نظرات (3)

                     مختصری از زندگی حضرت عایشه (رضی الله عنها)

خداوند درقرآن کریم در سوره ی نور می فرمایند:زنان ناپاک لایق مردان ناپاکند وزنان پاک دامن لایق مردان پاک دامن اند پیامبر اسلام نه تا زن داشتند وازدواج کردن با هر یک از آنها از روی مصلحتی چون گسترش دین به سبب روابط خانواده ایی یا بیوه بودن آن زن که پیامبر خواسته است حامی و پشتیبان او باشد صورت گرفته است .
و این فرموده ی خداوند دلالت بر این دارد که شکی نیست زنان پیامبر زنانی پاکدامن بوده اند و همچنین خداوند آنان را مادران مؤمنین خوانده است از آن روی باید نسبت به آنها ادب و احترام  کامل را رعایت کنیم. 

                              ولادت حضرت عایشه (رضی الله عنها)

حضرت عایشه دختر حضرت ابوبکر وام رمان است او قبل از اینکه به دنیا بیاید پدر ومادرش اسلام را قبول کرده بودند ، ایشان هشت سال قبل از هجرت پیامبر در خانه ای مملو از صدق و صفا، خانه ای که قبل از دیگران پرتوهای  آفتاب بعثت نبوی برآن تابیده بود به دنیا آمد، و همین امر سبب شد که این طفل معصومه آلوده ی شرک و بت پرستی نگردد. ازدواج با رسول الله (صلي الله علیه و سلّم)
 

هنگامی که رسول اکرم عموی خود ابوطالب و همسر وفادار و جان فدایش حضرت خدیجه را از دست داد غم و اندوه بزرگی بر او وارد شد و آن سال را عام الحزن نامید . پیامبر در همان سال حضرت جبرئیل را در خواب دیدند که صورت  حضرت عایشه را در پارچه ای ابریشمی به او نشان دادند و فرمودند که این زن در دنیا و قیامت همسر شما خواهد بود و این در حالی است که خواب پیامبر مانند بیداری  وحی از جانب خداوند است .

تنها دختری که پیامبر او را به همسری برگزیده عایشه می باشد و دیگر همسرانش همگی بیوه بوده اند . پیامبر زمانی که عایشه را عقد نمود ایشان فقط هشت سال داشتند امّا عروسی پس از یک سال درمدینه انجام گرفت و ایشان از بوستان صداقت به گلستان نبوّت وام المؤمنی راهی شودند . پیامبر محبت خاصّی نسبت به ایشان داشتند و ایشان نیز همسری موفّق ونمونه برای پیامبر بودند، که شایسته است زنان ودختران جامعه ی اسلام به او اقتدا نمایند

                              تهمت زدن به حضرت عایشه (رضی الله عنها)

حضرت عایشه در جنگ بنی مصطلق با پیامبر بودند و هنگام بازگشت پیامبر با یارانش در نزدیکی مدینه برای استراحت توقف فرمودند حضرت عایشه می فرماید :فردا وقتی پیامبر دستور به   حرکت دادند من برای رفع حاجت دور شدم و وقتی که برگشتم متوجه نبود گرد نبندم شدم به دنبال گرد نبندم رفتم و آنها در حالی که از نبود من بی اطلاع بودند محملم را بر روی شترم انداخته و راهی شده بودند من نیز در جای خود باقی ماندم تا اینکه خوابم برد ، حضرت صفوان مسؤل این بود که بعد از حرکت ،اردوگاه را بگردد مبادا چیزی جای بماند هنگامی که در آن حوالی گشت میزد من بیدار شدم واو را دیدم.حضرت صفوان بدون این که با من حرفی بزند شترش را آماده ی رفتن کرد و من سوار شدم و به راه افتادیم  تا به بقیه رسیدیم آنجا بود که منافقین اتهام زنا را صادر کردند .این شایعه در مدینه پخش شد و حضرت عایشه به همین خاطر مریض شدند و به خانه ی پدرشان برگشتند و با اینکه غم و اندوه زیادی داشتتند به هرحال ایشان صابر بودند .

و پیامبر نیز تا حدی ناراحت شده بودند که با اصحابی چون حضرت عمر و عثمان و علی درمورد طلاق دادن حضرت عایشه  مشورت فرمودند اما آنها مخالفت کردند و ایشان را پاک و بری از این تهمت می دانستند، تا اینکه خداوند بعد از سی و هفت روز از آیات ( یازده تا بیست و شش سوره ی نور) را بر پیامبر وحی فرستاد و پاکی امّ المومنین را برای پیامبر و مؤمنین اثبات نمود.امام قرطبی در تفسیرخود  می فرماید : خداوند پاکی حضرت مریم را بر زبان حضرت عیسی و پاکی حضرت یوسف را بر زبان بچه ایی جاری نمود اما پاکی حضرت عایشه را با زبان قرآن بیان نمود . اجماع علمایان بر این است که هر کسی عقیده اش بر این باشد که نعوذ بالله حضرت عایشه زنا کار است آن شخص کافر و از اسلام خارج می شود زیرا این امر مخالفت صریح با قرآن می باشد.ما مسلمانان باید هوشیار باشیم دشمنان دین با إفک امّ المومنین می خواهند شخصیت پیامبر را به زیر سؤال ببرند. راست گفت خداوند بلند مرتبه (سبحانک هذا بهتان عظیم)سوره نورآیه ی     16

                              حضرت عایشه بعد از وفات پیامبر

پیامبر در خانه ی حضرت عایشه و در دامن آن بانوی مبارک  دارفانی را وداع فرمودند حقا که بسیار سخت و طاقت فرسا ست برای عاشقی که در این سنّ و سال بدون هیچ فرزندی  معشوق خود را از دست بدهد.

پس از رحلت پیامبر بنا بر فرمایش خود ایشان که فرمود: نصف دین خود را از عایشه بیاموزید،عایشه مرجعی برای اصحاب شد. ایشان مجموعاً راوی ۲۲۱۰ حدیث از پیامبر می باشند و نیزخلفای راشدین در کار جمع آوری وتطبیق قران از نظرات ایشان استفادهها ی زیادی کردند.ایشان عالمی بزرگ و مجتهدی توانا و ادیبی چیره دست بودند.            

                                     واقعه ی جنگ جمل

پس از گذشت ۴ ماه از شهادت حضرت عثمان حضرت طلحة و زبیر که قبلا با حضرت علی بیعت کرده بودند همراه با حضرت عایشه به بصره رفتند تا آن قاتلانی که آنجا بودند را به قصاص برساند و در بین مسلمین صلح صورت گیرد .حضرت علی خبر خروج آنها را شنید و او هم به بصره حرکت کردند و ایشان در جواب حضرت حسن که از او پرسید چرا از مدینه خارج می شوی فرمودند به خدا سوگند برای اصلاح خواهم رفت نه برای جنگ . هنگامی که به آنجا رسیدند قعقاع را پیش آنان فرستاد که از دلیل خروجشان مطلع شود و آنان در جواب گفتند :ما برای إصلاح آمده ایم .خلاصه هر دو گروه نیت صلح داشتند و هیچ کدام از آنها برای جنگ نیامده بودند. در واقع این امر بعیدی ست که مسلمانان خونی از هم بریزند زیرا خداوند می فرماید: اصحاب با هم مهربانند .در اینجا بود که عبدالله بن سبأ منافق با جمعی از هواداران خود یعنی قاتلان حضرت عثمان در شب مخفیانه علیه هر دو گروه این گونه توطئه را به راه انداختند که از طرف لشکر حضرت علی و از طرف لشکر حضرت عایشه به هم حمله بردند و فتنه را برپا کردند ولی اصحاب به فتنه پی بردند وبا هم دیگر نجنگیدند در واقع جنگ بین اصحاب نبود بلکه جنگ را سبأیان منافق بر پا کردند که بی رحمانه و ظالمانه جمعی از اصحاب پیامبر را به شهادت رساندند تمامی اصحاب از این حادثه ناگوار ناراحت و غمگین بودند .حضرت علی بر سر جنازه ی حضرت طلحه خیلی گریه کردند وشخصاٌ نماز جنازه ی شهدا را خواندند.  

                                 وفات حضرت عایشه

امّ المؤمنین در سنّ 68 سالگی در مدینه منوّره در روز دوشنبه ماه مبارک رمضان دار فانی را وداع فرمودند . نماز جنازه ی این بانوی بزرگ اسلام توسط حضرت ابوهریره خوانده شد و جسد مبارکش در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.

                 

ـــ شما هم در اين امر مهم با تکثیر و توزیع این مطالب ما را یاری فرمائید ـــ

 

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سایت تخصصی حضرت رقیه سلام الله علیها در تاریخ 1392/06/01 و 1:45 دقیقه ارسال شده است

قابل توجه شما
در صحیح بخاری آمده است که رسول خدا صلی الله علیه و اله به منزل عایشه اشاره کردند و فرمودند: فتنه اینجاست فتنه اینجاست. از اینجا شاخ شیطان بیرون می آید.!!!

منبع: صحیح بخاری ج 2 ص 125 باب ما جاء في بيوت أزواج النبي من كتاب الجهاد والسير
پاسخ : آقای شیعه متاسفانه شما کسی را ندارید کسی احادیث را برایتان تشریح کند تا از مفهوم ان بفهمید.در شرح اهل سنت امده که چون منزل ام المومنین در شرق منبر حضرت بود و حضرت بجای نام بردن جهت شرق از نحو مسکن عایشه استفاده فرمودند.یعنی خبر از فتنه ای در مشرق بوده.لطفا با تحقیق سوال طرح شود.

این نظر توسط سایت تخصصی حضرت رقیه سلام الله علیها در تاریخ 1392/06/01 و 1:36 دقیقه ارسال شده است

این را هم به مطلب خود اضافه کنید که سوره تحریم علیه عایشه نازل شده است!
چرا نمی گویید او دستور تیرباران پیکر جگرگوشه ی پیامبر صل الله علیه و آله یعنی امام حسن مجتبی علیه السلام را صادر کرد؟!
از بدعتهایی که عایشه در دین اسلام ایجاد کرد همچون رضاع کبیره (شیر خوردن مردان بزرگسال از زنان نامحرم) هم بگویید!!!
و....

نه قطعا شما اینها را نخواهید گفت چون اهل حقیقت نیستید حتی شما شهامت تایید این نظر ما را جهت نمایش برای دیگران ندارید!!!

الحمدالله الذی جعلنا من المتمسکین بولایت مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام و والائمة المعصومین علیهم السلام.
پاسخ : جناب شما در کل علی را پیامبر خود میدانید واگر قران هم بر ضد علی شما باشد قران را قبول نخواهید کرد.مشکل شما زنان و مردان صحابه نیست.مشکل شما اینست که چرا علی پیامبر نشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این نظر توسط حسین در تاریخ 1392/05/28 و 15:19 دقیقه ارسال شده است

لعنت بر سنی ووهاب و عایشه وعمر حرام زاده وابوبکر کسافت و... مادر عمر خطاب خودش خطاب و... خود عمر شراب خوار پیروانش شراب خوار ... بد بخت علی امیر المومنینه لعنت بر دشمنان شیعه تو اگر وهابی خاک برسرت واگر سنی دیگه بدتر
پاسخ : دوست گرامی شعور وکلام شما برای دفاع از نام شیعه کافیست وجای هیچ گونه دفاعی از طرف من نمانده.!!!!!!!!؟؟


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آپلود عکس" alt="بی گناهی یزید بن معاویه در شهادت حضرت حسین رضی الله عنه" title="بی گناهی یزید بن معاویه در شهادت حضرت حسین رضی الله عنه" width="60" height="60" class="img_posts" align="middle">بی گناهی یزید بن معاویه در شهادت حضرت حسین رضی الله عنه
    سه شنبه 28 مهر 1394
    آپلود عکس" alt="زرتشت_پیامبر دروغین ایران باستان" title="زرتشت_پیامبر دروغین ایران باستان" width="60" height="60" class="img_posts" align="middle">زرتشت_پیامبر دروغین ایران باستان
    پنجشنبه 16 مهر 1394
    آپلود عکس" alt="جاهلیت نو ظهور پشت نقاب پیشرفت؟!" title="جاهلیت نو ظهور پشت نقاب پیشرفت؟!" width="60" height="60" class="img_posts" align="middle">جاهلیت نو ظهور پشت نقاب پیشرفت؟!
    شنبه 17 مرداد 1394
    "" alt="دوستان حتما این کتاب را تهیه کنید..." title="دوستان حتما این کتاب را تهیه کنید..." width="60" height="60" class="img_posts" align="middle">دوستان حتما این کتاب را تهیه کنید...
    پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394
    نظرسنجی
    وبلاگ تا چه اندازه میتوانددر حال و اینده رضایت شما را جلب کند
    ندای وبلاگ

    ما با افتخار اعلام میکنیم

    که مدیران ونویسندگان این

    وبلاگ همیشه و با جان و دل

    وفادار و پایبند به تمام اصول و قوانین

    مذاهب اربعه و خصوصا مذهب والای شافعی

    میباشد.

    لذادست یاری به سوی تمام هم

    اندیشان دراز میکنیم تا در هر مطلب و

    مشکلی ما را از راهنمایی خودشان محروم

    نفرمایند.

    خواهشمندیم ما را فقط در دایره ی مذهب حضرت

    شافعی رضی الله عنه راهنمایی یا رفع اشکال نمایید.

    حتما بخوانید

    یک شخصی گفت:الله اکبر

    بعد گفت:لااله الاالله محمدرسول الله

    بعد گفت:سبحان الله وبحمده سبحان الله العظیم

    بعد گفت:لااله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین

    این شخص70000نیکی را بدست آورد.

    این شخص خود شما هستید.

    مبارکتان باد.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 325
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 31
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 253
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 305
  • بازدید ماه : 424
  • بازدید سال : 647
  • بازدید کلی : 41,618
  • کدهای اختصاصی

    سنت

    سنت یعنی تبدیل عادت

    به عبادت

    آن هم فقط با داشتن

    قصد آن سنت

    مثلا:همه انگشتر دارند

    اما به قصد تبعیت

    از عمل پیامبر همان عادت شما

    تبدیل 

    به عبادت میشود.

    به همین سادگی.

    دومین سالگرد وبلاگ اهل سنت وجماعت دهگلان

    دو سال از ایجاد وبلاگ اهل سنت و جماعت دهگلان میگذرد.

    از تمامی دوستان خواهشمندیم که با نظرات خود ما را در راه پیشرفت بیشتر یاری کنند.