loading...
اهل سنت وجماعت دهگلان
12345 بازدید : 38 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

بحثی در مورد علم غیب و کیفیت آن

در این جا به بیان نکاتی در مورد علم غیب می پردازیم که متاسفانه برداشت نادرست عده ایاز این مسئله سبب تکفیر بسیاری از علماء و گمراه دانستن مسلمانان موحد و بی ادبی کردن به ساحت مقدس بزرگان گردیده است.

قبل از هر چیز باید بدانیم که امداد و یاری رساندن غیبی فقط در انحصار ذات الله است. انسان مومن معتقد است که فقط خداوند متعال عالم به تمام کلیات و جزئیات است و فقط اوست که علم حضوری قدیم و ذاتی  وخالی از اسباب و آلات و شرائط دارد. علم خدای تعالی مطلق و نامحدود وبی نیاز از استاد و اسباب است.

((قُل لَّا يَعْلَمُ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الْغَيْبَ إِلَّا اللَّهُ)) {نمل 65 }. }.(( ای پیامبر صلی الله علیه وسلم بگو که در آسمانها و زمین به جز خداوند کسی از غیب آگاه نیست ]

 

12345 بازدید : 22 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

اهميت ايمان به آخرت و تأثير آن بر رفتار انسان

ايمان به روز واپسين يکي از ارکان ايمان و عقيده اي از عقائد اساسي اسلام است. قضيه بعثت در دنياي پس از مرگ بعد از وحدانيت خداوند پايه دوم عقيده اسلامي است.

ايمان به وقايع عالم پس از مرگ و ايمان به نشانه هاي قيامت از جمله ايمان به غيبيات است که عقل انسان قادر به درک آنها نيست و جز از طريق وحي نبوي راهي براي شناخت آنها وجود ندارد.

بخاطر اهميت به اين روز بزرگ خداوند در بسياري از مواقع ايمان به خودش را به ايمان به روز قيامت ربط مي دهد. همانطور که مي فرمايد:

12345 بازدید : 30 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

صفات برتر وممتاز حضرت رسول الله صلی الله علیه وسلم

پيغــــمبران جزء ابناء بشر هستند، مي خورند ومي آشــــا مند و بيـمار مي شوند وصحت مي يابند و ازدواج مي كنند و در بازار راه مي رونــــد وعوارضيكه بر بشر مي رود بر آنها هم وارد مي شود ضعيف مي شـــوند وپير مي گردند ومي ميرند واز طرفي داراي خصوصيات و اوصاف عــاليه ومميزه هستند كه آنها را مختصراً ذكر مي كنم:1)صداقت 2)تبـــــليغ 3) امانت  4)فطانت  5)سلامت از عيوبي كه موجب تنفر باشد  6)عصمــت.

كه در اينجا جاي تعريف وتفصيل اين صفات نيست،وتكليف آنهـــا بــر عهده كتابهاي توحيدي است، ولي در بعضي از صفات اختصاصي حضرت صلی الله علیه وسلم كه باعث مي شوند از عامه بشر امتياز پيدا كند بحث خـــــواهم كرد.

 

12345 بازدید : 204 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

آیا مرگ در ماه مبارک رمضان دلیلی بر بهشتی بودن میت محسوب می شود؟

الحمد لله وحده و الصلاة و السلام علی من لا نبی بعده

 اما بعد

 در پاسخ به این سوالی که معمولا نزد همه مردم متداول است و باعث برداشت ها ی نادرست و تقدس گرایی نسبت به بعضی افراد شده است لازم دیدیم مطلبی مختصر در این زمینه عرضه نماییم:

بحث بهشتی یا جهنمی بودن افراد یک بحث خارج از محدوده ی اطلاعات بشری و امری غیبی است و جز از طریق کانال وحی کسی به غیب اطلاع پیدا نمی کند پس ما نمی توانیم براساس اعمال ظاهری کسی را بطور قطع بهشتی یا جهنمی بحساب بیاوریم. اصلا چنین مسوولیتی به ما محول نشده است پس قضاوت را فقط باید به خدا واگذار کرد و در مورد آن اظهار نظر درست نیست

12345 بازدید : 30 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

حيات برزخي زندگي حقيقي و واقعي است

آيات قرآني واحاديث مشهور وصــــــــــحيح دلالت آشكار دارند كه حيات برزخي حيات حقيقي است،واين حيات با صفت ممات تضاد ندارد. مانند اينكه در قرآن آمده است{وَمَا جَعَلْنَا لِبَشَرٍ مِّن قَبْلِكَ الْخُلْدَ}بـــــراي هيچ كس قبل از شما جاويداني قرار نداده ايم ويا مي فرمايد{ إِنَّكَ  مَـيِّتٌ وَإِنَّهُم مَّيِّتُونَ} همانا شما مي ميريد وآنها هم مي ميرند،واحاديث و آثـار در مورد اينكه مردگان حيات برزخي دارند،مردگان حرف  مي شـــــــــنوند واحساس دارندومردم را مي شناسند،اين صفت تنها خاصه مسلمانان نيست

 

12345 بازدید : 19 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

«شناسنامه خانوادگی مُحَمّد بن عبدالله صلی الله علیه و سلم»
«بگو (ای محمد صلی الله علیه و سلم) از شما بر آن هیچ فردی نمی طلبم جز دوستی در قرابت را». شوری 23.
از ابوذر غفاری رضی الله عنه نقل شده است که پیامبر صلی الله علیه و سلم فرمود: «آگاه باشید که مسئله اهل بیتم در بین شما همانند کشتی نوح است هر کس سوار آن شود نجات پیدا می کند و هر کس از آن جا ماند غرق می گردد». رواه احمد و الحاکم و قال صحیح علی شرط مسلم و لم یخرجه.
از حضرت علی رضی الله عنه نقل شده که پیامبر صلی الله علیه و سلم فرمود: ستارگان برای آسمان امان هستند و اهل خانواده ام برای اهل زمین پس هر وقت اهل خانواده ام از روی زمین رفتند اهل زمین هم خواهند رفت.
از ابن عباس رضی الله نقل شده که پیامبر صلی الله علیه و سلم فرمود: مرا دوست بدارید بخاطر اینکه خداوند را دوست دارید و اهل خانواده ام را دوست بدارید بخاطر دوست داشتن من.

تعداد صفحات : 54

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آپلود عکس" alt="بی گناهی یزید بن معاویه در شهادت حضرت حسین رضی الله عنه" title="بی گناهی یزید بن معاویه در شهادت حضرت حسین رضی الله عنه" width="60" height="60" class="img_posts" align="middle">بی گناهی یزید بن معاویه در شهادت حضرت حسین رضی الله عنه
    سه شنبه 28 مهر 1394
    آپلود عکس" alt="زرتشت_پیامبر دروغین ایران باستان" title="زرتشت_پیامبر دروغین ایران باستان" width="60" height="60" class="img_posts" align="middle">زرتشت_پیامبر دروغین ایران باستان
    پنجشنبه 16 مهر 1394
    آپلود عکس" alt="جاهلیت نو ظهور پشت نقاب پیشرفت؟!" title="جاهلیت نو ظهور پشت نقاب پیشرفت؟!" width="60" height="60" class="img_posts" align="middle">جاهلیت نو ظهور پشت نقاب پیشرفت؟!
    شنبه 17 مرداد 1394
    "" alt="دوستان حتما این کتاب را تهیه کنید..." title="دوستان حتما این کتاب را تهیه کنید..." width="60" height="60" class="img_posts" align="middle">دوستان حتما این کتاب را تهیه کنید...
    پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394
    نظرسنجی
    وبلاگ تا چه اندازه میتوانددر حال و اینده رضایت شما را جلب کند
    ندای وبلاگ

    ما با افتخار اعلام میکنیم

    که مدیران ونویسندگان این

    وبلاگ همیشه و با جان و دل

    وفادار و پایبند به تمام اصول و قوانین

    مذاهب اربعه و خصوصا مذهب والای شافعی

    میباشد.

    لذادست یاری به سوی تمام هم

    اندیشان دراز میکنیم تا در هر مطلب و

    مشکلی ما را از راهنمایی خودشان محروم

    نفرمایند.

    خواهشمندیم ما را فقط در دایره ی مذهب حضرت

    شافعی رضی الله عنه راهنمایی یا رفع اشکال نمایید.

    حتما بخوانید

    یک شخصی گفت:الله اکبر

    بعد گفت:لااله الاالله محمدرسول الله

    بعد گفت:سبحان الله وبحمده سبحان الله العظیم

    بعد گفت:لااله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین

    این شخص70000نیکی را بدست آورد.

    این شخص خود شما هستید.

    مبارکتان باد.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 325
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 62
  • بازدید سال : 285
  • بازدید کلی : 41,256
  • کدهای اختصاصی

    سنت

    سنت یعنی تبدیل عادت

    به عبادت

    آن هم فقط با داشتن

    قصد آن سنت

    مثلا:همه انگشتر دارند

    اما به قصد تبعیت

    از عمل پیامبر همان عادت شما

    تبدیل 

    به عبادت میشود.

    به همین سادگی.

    دومین سالگرد وبلاگ اهل سنت وجماعت دهگلان

    دو سال از ایجاد وبلاگ اهل سنت و جماعت دهگلان میگذرد.

    از تمامی دوستان خواهشمندیم که با نظرات خود ما را در راه پیشرفت بیشتر یاری کنند.