loading...
اهل سنت وجماعت دهگلان
12345 بازدید : 32 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

((فرق های اعتقادی میان متوسلین به انبیاء و اولیاء و میان بت پرستان و فرشته و عیسی و عزیر پرستان))

1- اعتقاد مشرکین به بتها و عیسی و عزیر و فرشتگان الوهیت انان بود چون قران حکیم که معتمد ترین سند بر این واقعیت است می فرماید{ وَاتَّخَذُوا مِن دُونِ اللَّهِ آلِهَةً لِّيَكُونُوا لَهُمْ عِزّاً * ‏ كَلَّا سَيَكْفُرُونَ بِعِبَادَتِهِمْ وَيَكُونُونَ عَلَيْهِمْ ضِدّاً ‏ }(مریم-81-82)

ترجمه : مشرکین غیر از خداوند متعال به خدایانی عبادت می کنند تا ان خدایان نزد خداوند متعال به ان مشرکین شفاعت خواه باشند،

تا خدا عذاب ندهد اما هرگز از عذاب مشرکین ، بتها با شفاعت هایشان مانع نخواهند شد بلکه ان خدایان انان که بتها و غیرهم است عبادت انان را نفی خواهند نمود(ما کانوا ایانا یعبدون) یعنی : خواهند گفت این مشرکین به ما عبادت نکردندبلکه برمشرکین دشمن خواهند شد.

12345 بازدید : 36 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مفهوم و معني تبرك ( 1 ))

بسياري از مردم در معني و فهم حقيقت تبرك به حضرت رسول صلی الله علیه وسلم  وآثار و آل بيت او ووارثان او از علما واولياءرضي الله عنهم به خطارفته اند،وهركس كه از اين راه قدم برمي دارد به مشرك وضلالت متــصف مي نمايند وتنها به اين بسنده نمي كنند بلكه عادتشان بر اين است كه هـر نو ظهوري را ديدند با تنگ نظري خود به آن نگاه مي كند وچون داراي فكر كوتاه هستند به حقيقت پي نمي برند، لذا شروع مي كنند به نسبت كــــفر وضلالت به افراد مسلمان كه هميشه كلمه شهادت بر زبان دارند.وقبــل ازاينكه به دلايل وشواهدي كه به آشكار بر جواز بلكه بر مشروعيت آن دلالت واضح دارند بپردازم،لازم است بدانيم،تبرك غير از توسل به خــــــداوند ذوالجلال به وسيله آن متبرك نمي باشد، خواه آن مـبارك شـخص يا اثــرويا مكان باشند،آنها وسيله توسل به خداوند مي باشند.

 

12345 بازدید : 24 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

مفهوم ومعنی تبرک (2 )

))تبرك به جايي كه دست پيغمبرصلی الله علیه وسلم به آن تماس پيدا كرده  است(( 

صفيه دختر مجزأت روايت كرده است كه موي پيشاني ابا مــحذوره بسيار بلند شده بود، اگر مي نشست موهاي سرش به زمين مي رسيد،به  اوگفتند چرا موهايت را كوتاه نمي كني؟پاسخ داد دست حضرت رسول صلی الله علیه وسلم به آن رسيده است ودستش برآن ماليده است وتاهنگام مرگ حاضر نخواهم شدآنراكوتاه نمايم. طبراني روايت كرده است وهمچنين درمجمع الزوايد جلد5 صفحه165نقل شده است وقتيكه ابومحذوره از پيـغمبر درخواست نمود كه آداب اذان گفتن را به من بياموز حــضرت دســت به موهاي پيشاني او كشيد وآداب اذان گفتن را به او آموخت. 

12345 بازدید : 31 پنجشنبه 03 بهمن 1392 نظرات (0)

وهابیت یا با زبان سیاسیون دولت سعود که تا امروز مسلمانان را اهل بدعت به شمار می اورد اینبارسایت جهان نوشته است که مؤذن مسجدالنبی(ص) در شهر مدینه در اقدامی بی‌سابقه که بدعتی جدید به شمار می‌رود، بخشی از اذان را تغییر داده است. گفته می‌شود این مؤذن، روز سه‌شنبه هنگام اذان صبح، به جای عبارت «حی علی الفلاح» از عبارت «الصلاة فی رحالکم» استفاده کرده است. وی بعد از این اقدام، با واکنش و اعتراض بسیاری از مسلمانان نمازگزار مواجه شد و در پاسخ به آنان که پرسیدند چرا عبارت‌های اذان را تغییر دادی، گفت: به خاطر باران‌های فراوانی که اخیرا در کشورمان باریده و نعمت الهی بوده، بنده این کار را کردم.

 

 

12345 بازدید : 22 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

زنا و پیامدهای اجتماعی

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی اشرف المرسلین محمد صلی الله علیه و سلم و علی آله اصحابه اجمعین. اما بعد: در حالي كه تمامی اديان آسماني اتفاق نظر دارند بر این كه زنا حرام بوده و بايد با آن مبارزه شود، جاي تعجب نيست که اسلام به عنوان آخرین دین الهی شديداً با آن خصومت ورزد و با توان بيشتري به مبارزه عليه اين فساد بپردارد تا جامعه را از اختلاط انساب و جنايت بر نسل بشر و نابود ساختن محيط خانواده مصون و محروس بدارد و از گسيختن روابط عاليه انساني و سركشي هواي نفساني و شهوات حيواني و محو فضايل اخلاقي و انتشار امراض موذي جلوگيري نماید.

12345 بازدید : 21 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

چكونه فرزندان خود را به خواندن نماز تشويق كنيم

فرزندان ما جگرگوشه های ما هستند که بر روی زمین راه می روند، هرچند که بر فطرت پاک الهی به دنیا آمده باشند، طبق فرمایش پیامبر صلی الله علیه وسلّم که می فرمایند:" فأبَواه يُهوِّدانه وُينَصِّرانه ويُمَجِّسانه"( آنگاه این پدر و مادر هستند که کودک را یهودی، مسیحی، یا مجوسی می کنند.).. اگر پدر و مادرهم مسلمان باشند، فضای حاکم و جامعه می توانند، زمام امور را از کف پدر و مادر یا معلّمان در آورده، و بر تربیت کودک مسلط شوند، بنابر این می توانیم بگوییم که اگر والدین، اقدامات واحتیاطات لازم را قبل از اینکه کار از کار بگذرد، به عمل نیاورند،ممکن است خود جامعه نیز فرزندان ما را یهودی ، مسیحی یا مجوسی نماید!!! و اگر بخواهیم از ابتدا شروع کنیم، باید دانست که بالاترین کارها و قله ی امور دین و ستون آن نماز است؛ که دین با وجود آن برپا داشته می شود ، و بدون آن(العیاذ بالله) ویران می گردد.

** چرا باید تلاش کنیم.**

تعداد صفحات : 54

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آپلود عکس" alt="بی گناهی یزید بن معاویه در شهادت حضرت حسین رضی الله عنه" title="بی گناهی یزید بن معاویه در شهادت حضرت حسین رضی الله عنه" width="60" height="60" class="img_posts" align="middle">بی گناهی یزید بن معاویه در شهادت حضرت حسین رضی الله عنه
    سه شنبه 28 مهر 1394
    آپلود عکس" alt="زرتشت_پیامبر دروغین ایران باستان" title="زرتشت_پیامبر دروغین ایران باستان" width="60" height="60" class="img_posts" align="middle">زرتشت_پیامبر دروغین ایران باستان
    پنجشنبه 16 مهر 1394
    آپلود عکس" alt="جاهلیت نو ظهور پشت نقاب پیشرفت؟!" title="جاهلیت نو ظهور پشت نقاب پیشرفت؟!" width="60" height="60" class="img_posts" align="middle">جاهلیت نو ظهور پشت نقاب پیشرفت؟!
    شنبه 17 مرداد 1394
    "" alt="دوستان حتما این کتاب را تهیه کنید..." title="دوستان حتما این کتاب را تهیه کنید..." width="60" height="60" class="img_posts" align="middle">دوستان حتما این کتاب را تهیه کنید...
    پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394
    نظرسنجی
    وبلاگ تا چه اندازه میتوانددر حال و اینده رضایت شما را جلب کند
    ندای وبلاگ

    ما با افتخار اعلام میکنیم

    که مدیران ونویسندگان این

    وبلاگ همیشه و با جان و دل

    وفادار و پایبند به تمام اصول و قوانین

    مذاهب اربعه و خصوصا مذهب والای شافعی

    میباشد.

    لذادست یاری به سوی تمام هم

    اندیشان دراز میکنیم تا در هر مطلب و

    مشکلی ما را از راهنمایی خودشان محروم

    نفرمایند.

    خواهشمندیم ما را فقط در دایره ی مذهب حضرت

    شافعی رضی الله عنه راهنمایی یا رفع اشکال نمایید.

    حتما بخوانید

    یک شخصی گفت:الله اکبر

    بعد گفت:لااله الاالله محمدرسول الله

    بعد گفت:سبحان الله وبحمده سبحان الله العظیم

    بعد گفت:لااله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین

    این شخص70000نیکی را بدست آورد.

    این شخص خود شما هستید.

    مبارکتان باد.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 325
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 62
  • بازدید ماه : 53
  • بازدید سال : 276
  • بازدید کلی : 41,247
  • کدهای اختصاصی

    سنت

    سنت یعنی تبدیل عادت

    به عبادت

    آن هم فقط با داشتن

    قصد آن سنت

    مثلا:همه انگشتر دارند

    اما به قصد تبعیت

    از عمل پیامبر همان عادت شما

    تبدیل 

    به عبادت میشود.

    به همین سادگی.

    دومین سالگرد وبلاگ اهل سنت وجماعت دهگلان

    دو سال از ایجاد وبلاگ اهل سنت و جماعت دهگلان میگذرد.

    از تمامی دوستان خواهشمندیم که با نظرات خود ما را در راه پیشرفت بیشتر یاری کنند.